tisdag 20 oktober 2009

Okej, jag hade inte förlagt mina nycklar! Istället var det en hustomte som gått och haft dem i sina arbetsbyxor hela dagen. Inte ens fast jag körde ut lunch till honom idag och fick ta hans nycklar med mig för att alls komma innanför dörren så hade han inte lagt märke till den extra knippan han hade. Män! Men bra de kom till rätta så kanske jag sparar min plats på dementhemmet ett tag till så att någon bättre behövande får den först.

Något annat som kommit till rätta idag är en julklapp från förra julen. Och det är inget vi saknat och haft borta utan tvärtom! Eftersom det krävs vissa säkerthetsutrustningar i T´s maskiner så skulle han nu ikväll efter att ha gått igenom allting i traktorn inför vinterarbetet hämta brandsläckarn som han fick. Men när han öppnade kartongen fann han följande innehåll;

Så till alla som redan börjat fundera på klappar till julen. De gäller att tänka efter vad man paketerar in innehållet i eller sedan då man öppnar ett paket att verkligen öppna själva kartongen oxå för att vara på den säkra sidan. :) Vi hade iaf tur. Tomtegodiset hade bäst före mars -10! Så alltid kan man trösta med något fast innehållet inte var vad man först trodde. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar